İngilizce Öğrenmek İsteyenlerin Bilmesi Gereken 13 Şey

0
90
İngilizce öğrenenlerin bilmesi gerekenler

Artık İngilizce bilmek bir lüks olmaktan çıkıp günümüz dünyasının zorunluluklarından biri haline gelmiştir. Bu evrensel dili bilmek, kişiye geziden iş dünyasına kadar pek çok alanda büyük avantajlar sağlamakta, kişinin dünyayı farklı açılardan yorumlayabilmesine katkı sunmaktadır. İşte İngilizce Öğrenmek İsteyenlerin Bilmesi Gereken 13 Şey…

İngilizce Öğrenmek İsteyenlerin Bilmesi Gereken 13 Şey

1. Pratik yapmak çok önemli

Hayattaki pek çok şey gibi İngilizce öğrenirken de teoride edinilen bilgilerin hayata geçirilmesi çok önemli olmaktadır. Eğer imkanınız varsa bu dili anadili olarak konuşan insanların yaşadığı yerlere giderek pratik etmek çok daha faydalı olacaktır ancak herkesin böyle bir imkanı olmayabilir. Yurt dışına gidemiyorsanız İngilizce bilen arkadaşlarınızla günlük sohbetler edebilir, yabancı dizi ve filmleri alt yazı ya da çeviri olmadan izleyebilirsiniz. Hatta kendi kendinize konuşarak bile bu dili pratik bir şekilde günlük yaşamınıza uygulayabilir ve kalıplardan kurtularak, dilin günlük yaşamdaki yansımasını öğrenebilirsiniz.

2. İngilizce aslında basit bir dildir

İngilizce nasıl öğrenilir

İşin içine girmeden önce İngilizce size çok karmaşık, çok zor kurallara ve kelimelere sahip bir dil gibi görünebilir ancak durum gerçekte böyle değil. İngilizce basit kurallar üzerine inşa edilmiş ve bir kere mantığını çözdükten sonra tıpkı bulmaca çözer gibi eğlenerek çözebileceğiniz bir dil aslında. İngilizcede bir çok kelime de temelde aynı kelimeden geldiği için bu dili öğrenirken kelime haznenizi geliştirmek de diğer pek çok dile göre daha kolay olmaktadır.

3. İngilizce esnek bir dildir

İngilizce çok katı kurallara sahip olmayan ve konuşan kişiyi kurallarla boğmayan bir dildir. Eğer İngilizceyi kolay ve eğlenceli bir şekilde öğrenmek istiyorsanız katı dil bilgisi kurallarını bir kenara bırakıp, eğlenmeye bakmanız gerekiyor. Edindiğiniz temel kuralların etrafında kendi İngilizce bahçenizi oluşturduğunuz takdirde bu dili farkında olmadan kolay bir şekilde ve çok kısa bir sürede öğrendiğinize şaşıracaksınız.

4. Sözlük edinmek artık kolay

duolingo
Duolingo gibi uygulamalarla İngilizceyi daha kolay bir şekilde öğrenebilirsiniz.

Eskiden İngilizce öğrenirken kalın kalın sözlükler alınırdı. Ayrıca bu bahsettiğimiz sözlükleri bulmak da o kadar kolay değildi. Artık isteyen herkes çok kısa bir sürede telefonuna ya da bilgisayarına çok başarılı sözlükleri yükleyerek, merak ettiği kelimeleri kolay bir şekilde öğrenebiliyor. Dilerseniz İngilizce öğrenmek için de pek çok uygulama ve program da bu süreçte size büyük kolaylık sağlamayı vadediyor. Özellikle cambly, duolingo gibi uygulamalar dil öğrenme sürecinde size büyük katkılar sağlayabilir.

5. Günlük yaşamda İngilizce ile zaten iç içe yaşıyoruz

Evrensel bir dil olan İngilizce artık günlük yaşantımızın her anında karşımıza çıkmaktadır. Bir cafe ismi, cihazların kullanım kılavuzları, yabancı yayın yapan tv kanalları gibi pek çok etken sayesinde zaten bu dile aşinayız. Bu da biz fark etmesek de içten içe İngilizceyi öğrenmeye başladığımız anlamına geliyor.

6. İngilizce farklı dillerle benzerlik gösteriyor

Dünya üzerinde çeşitli dil grupları bulunuyor ve bu dil grupları da aslında birbirine benzerlik gösteriyor. Bunda dünya üzerindeki insan toplulukları arasındaki iletişimin ve dilin temelde benzerlik göstermeye meyilli oluşunun etkisi büyük kuşkusuz. Bu nedenle İngilizce öğrenirken aynı zamanda diğer birçok dille İngilizcenin benzerliklerini keşfedecek ve diğer dilleri öğrenme konusunda da bir motivasyon elde edeceksiniz.

7. Bütün yük dil kurslarına yüklenemez

Dil kurslarına gitmek dil öğrenme konusunda size büyük faydalar sağlayacaktır. Bu kurslar bir dili zorluk derecesine göre size kademe kademe öğretmeyi amaçlar. Tabi bir dil kursuna gidiyor olmak başka herhangi bir çaba sarf etmeye gerek kalmadan o dili öğreneceğiniz anlamına gelmiyor. Dil kursuna gitmenin yanı sıra kişi kendi üzerine düşenleri de yapmalı, ödevlerini hazırlamalı, pratik yapmaya özen göstermelidir.

8. Seviyenizi doğru tespit etmelisiniz

İngilizce nasıl öğrenilir

İngilizce öğrenirken bulunduğunuz noktayı ne kadar iyi tespit ederseniz ilerlemeniz ve İngilizceyi öğrenmeniz de o kadar hızlı olacaktır. Bunun için seviyenizi ölçebileceğiniz güvenilir kaynaklara göz gezdirmeniz gerekiyor; aksi halde seviyenizi doğru belirleyemez ve yol haritanızı doğru bir şekilde çizemezsiniz. Seviye belirleme esnasında ülkemizin ve dünyanın kabul ettiği TOEFL ya da IELTS gibi sınavlara hazırlık testlerine göz atmak sizin için doğru bir hamle olabilir.

9. Yaşamın her anında İngilizce

Bu dili öğrenmeyi kafaya koyduysanız yaşamınızın her anında İngilizce olmasına özen göstermelisiniz. Mesela kullandığınız teknolojik cihazların menülerini İngilizce yaparak gözünü bu dile alıştırabilir, zihninizi İngilizce düşünmeye yönlendirebilirsiniz. Toplu taşıma araçlarınızda zihninizden pratik yapabilir ya da yolda gördüğünüz Türkçe yazıları hemen İngilizceye çevirebilirsiniz. En sevdiğiniz şarkıların sözlerini İngilizceye çevirerek söylemeye çalışmak da gene en keyifli İngilizce öğrenmenin yolları arasında bulunuyor.

10. İngilizce öğrenmek boşluğu kabul etmez

Eğer İngilizce öğrenmeyi kafaya koyduysanız bunun için ara vermeden çabalamanız gerekiyor. İngilizce öğrenmeye boşluk verdiğiniz an öğrendiğiniz pek çok şeyi unutabilir ve birçok önemli noktayı sil baştan öğrenmek zorunda kalabilirsiniz. Bu nedenle öğrenmeye başlamadan önce belirli bir plan oluşturup düzenli olarak aralıksız bir şekilde çalışmalara devam etmeniz gerekiyor.

11. Mümkünse o dilin membağına gidin

İngilizce konuşulan ülkeler

Bir dili günlük haliyle öğrenmek istiyorsanız yapılabilecek en güzel şeylerden biri kesinlikle o dilin konuşulduğu ülkeye gitmek. Bu yöntemle o dili çok daha kısa bir sürede çok daha etkili bir şekilde öğrenebilirsiniz.

12. Bütün duyularınız çalışsın

Aslında sadece dil öğrenirken değil pek çok şeyi daha kolay ve hızlı öğrenmek için daha fazla duyunuzu çalıştırmak size büyük avantaj sağlayacaktır. İngilizceyi öğrenirken de özellikle konuşma, duyma ve görme yetilerinizi birlikte kullanmanız İngilizceyi daha kolay öğrenmenizde size yardımcı olacaktır.

13. Kolay olsa da uzun bir süreç

İngilizceyi konuşabilecek düzeye gelmek kolay olsa da çok kısa bir süreç değil. Bunu başarabilmek için uzun bir süreç gerektiğini bilmeniz ve kendinizi buna hazırlamanız çok önemli. Eğer bunu kabullenir ve yılmadan çalışmaya gayret ederseniz bir zaman sonra ne kadar iyi bir şekilde İngilizce konuştuğunuza şaşıracaksınız.

BU İÇERİĞE EMOJİ İLE TEPKİ VER

Beğendim Sevdim Haha Etkileyici Üzüldüm Sinirlendim
1

DÜŞÜNCELERİNİZİ BİZİMLE PAYLAŞIN, YORUM YAZIN!

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.